שוטי שוטי ספינתי…

היום אני רוצה לספר לכם על חוויה יצירתית במקום קסום ומיוחד – מוכנים? המקום: 'ביתמלאכה' שער הנגב! או לא בקיצור: סדנא/ מרכז/ חלל שאליו אפשר להגיע ליצור, לבנות, לשפץ, לצייר, לנסר, להדביק, לגזור, לתפור, להתנסות במגוון חומרים והכל באהבה גדולה בניצוחה המדהים של ליבנת קוץ!

אתמול היה לי הכבוד לקחת חלק באהבה הגדולה הזו ולהנחות סדנא לילדים. מזג האוויר הגשום לא מנע מהיוצרים הקטנים להגיע. להפך, התאים עצמו באורח פלא לסדנא – בניית סירות מפרש לשלוליות…
הילדים הגיעו עם הוריהם, והיו כאלה שממש לא הצליחו להתאפק והתחילו לעבוד עם החומרים עוד לפני שכולם הגיעו. מי כמוני יכולה להבין אותם… כל האושר הזה לפניך… האצבעות מיד מתחילות לדגדג… הילדים עבדו בצורה מדהימה, היה לי כיף לראות אותם יוצרים שלב אחרי שלב, מוסיפים כל אחד את הרעיון שלו והופכים את הסירה ליצירה הפרטית שלהם. היו כאלה שבנו סירות פיראטים קטנות, מתוקה אחת גזרה חיפושיות בקפידה, אחרת שילבה סוגי בדים שונים… פשוט חוויה!!
חזרתי הביתה מלאת השראה, מחשבות ותכנונים לסדנאות נוספות… ועד לסדנא הבאה, למי שפספס את הסדנא אתמול, אספר לכם כיצד אפשר לבנות את סירת המפרש גם בבית…

אז מה אנחנו צריכים בעצם?
מספריים
סכין חיתוך
מקל ארטיק
קרטון דק (אריזה של דגני בוקר מתאימה בהחלט!)
שאריות בד
דבק פלסטי
גומיות/חוט שמשון/חוט שפגט
צמד קרשים קטנים (זה הזמן לקפוץ לנגרייה הקרובה ולחפש שאריות…)

נתחיל במפרש.
חיתכו את הקרטון הדק למלבן בגודל 7 ס"מ על 10 ס"מ. מרחו שכבה דקה ואחידה של דבק פלסטי על הקרטון והניחו את הבד על הדבק ויישרו אותו. חזרו על הפעולה גם בצידו השני של הקרטון. הניחו את המפרש בצד להתייבש.
בינתיים נמשיך לבנות את בסיס הסירה. מרחו דבק על צד אחד של קרש והצמידו אליו את מקל הארטיק, כאשר קצה המקל מקביל לקצה של הקרש, ואז הדביקו את הקרש השני. כלומר סנדוויץ' של קרשים שמקל הארטיק הוא הממרח באמצע. מתחו את הגומיות בשני הצדדים של הקרשים, כאילו היו קשר צופי של רפסודה קטנה, לאחר הייבוש ניתן להחליף את הגומיות בליפוף וקשירה של חוט שמשון/חוט שפגט.
כאשר המפרש יבש, גזרו בעזרת מספריים את שאריות הבד סביב המלבן. כעת, חיתכו 2 קשתות קטנות בצידי המלבן, כך שתיווצר צורה של מפרש. בעזרת סכין החיתוך, בצעו 2 חתכים קטנים ברוחב של מקל הארטיק: אחד בחלקו העליון של המפרש ושני בחלקו התחתון (בקו מרכז המפרש, במרחק 1-0.5 ס"מ מקצה העליון/התחתון). השחילו דרך החתכים את המפרש על המקל. לסיום הוסיפו דגלון קטן משארית בד אחרת, והדביקו אותו בקצה העליון של מקל הארטיק. הניחו לסירה להתייבש. התפללו לגשם. צאו לשלוליות. תהנו!

השארת תגובה